Cele i zadania szkoły:
- zapewnienie uczniom pełnego rozwoju umysłowego, moralnego, emocjonalnego
i fizycznego
- kształtowanie i tworzenie w szkole środowiska wychowawczego sprzyjającego
wszechstronnemu rozwojowi uczniów w wymiarze intelektualnym, psychicznym,
społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym
- systematyczne diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów
- oddziaływanie wychowawcze skierowane na priorytety takie jak: pomoc w uzyskaniu
orientacji etycznej, hierarchizacji wartości, personalizację życia w rodzinie, grupie
koleżeńskiej, społeczności lokalnej, regionalnej i narodowej
- sprzyjanie rozwojowi kultury i sprawności fizycznej, uprawianiu sportów i turystyki
oraz innych form wypoczynku
Celem jak najlepszej realizacji założeń szkoły,
prowadzimy:kształcenie zintegrowane w klasach I-III, bloki przedmiotowe w klasach IV-VI, międzyprzedmiotowe ścieżki edukacyjne, koła zainteresowań i koła przedmiotowe, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze,korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne i gimnastykę korekcyjną.
Dbamy o rozwój i bezpieczeństwo uczniów dzięki pracy pedagoga szkolnego, wspomaganego badaniami i zaleceniami
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, współpracą z Sądem Rodzinnym, Komisariatem Policji, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie i innymi poradniami specjalistycznymi.
Dla
dobrego zdrowia i samopoczucia uczniów, organizujemy liczne
zawody sportowe. Każdy może wykazać się w wybrane przez siebie dziedzinie.
Do wyboru mamy m.in.:
- gry zespołowe (koszykówka, piłka nożna, siatkówka)
- pokazy gimnastyczne
- biegi (przełajowe, długodystansowe i sprint)
- wyścigi kolarskie
- zawody na basenie
Osiągamy liczne
sukcesy, zarówno sportowe, jak i naukowe. Nasi uczniowie zajmują wysokie lokaty w konkursach międzyszkolnych, wojewódzkich, ogólnopolskich i międzynarodowych.
Nigdy
nie zapominamy o środowisku naturalnym i umiejętnościach przydatnych w życiu codziennym. Organizujemy wiele
akcji proekologicznych - zbieramy zużyte baterie i makulaturę.
, jak ważne dla zdrowia jest spożywanie zdrowej żywności.
Uczymy dzieci
udzielać pierwszej pomocy w przypadku zranienie, skaleczenia lub skręcenia stawu. Nasi uczniowie są samodzielni i potrafią radzić sobie w trudnych sytuacjach.